گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:رحیم,مشایی,ریاست جمهوری,انتخابات, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


روز آنلاین: استعفای رحیم مشایی از دفتر رئیس جمهور و رفتن او به دبیرخانه جنبش عدم تعهد، بحث احتمال کاندیداتوری او در انتخابات آینده ریاست جمهوری را بار دیگر در رسانه ها مطرح کرد.
[-] اندازه متن [+]somamos.ir


سایت روز آنلاین با انعکاس خبر تغییرات جدید در کابینه دولت دهم و تغییر سمت مشایی در خبری با عنوان "دورخیز مشایی برای ریاست جمهوری"نوشت: اسفندیار رحیم مشایی با کنار رفتن از ریاست دفتر رئیس جمهوری ایران به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب شد.


استعفای رحیم مشایی از دفتر رئیس جمهور و رفتن او به دبیرخانه جنبش عدم تعهد، بحث احتمال کاندیداتوری او در انتخابات آینده ریاست جمهوری را بار دیگر در رسانه ها مطرح کرد.

 

روز آنلاین افزود: سایت رجانیوز با "ناگهانی" توصیف کردن تغییرات در دولت در این خصوص نوشت که اسفندیار رحیم مشایی از تمام سمت های دولتی اش مانند ریاست شورای اطلاع رسانی دولت، نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در ستاد راهیان نور، رئیس گروه مشاوران جوان رئیس جمهور و... استعفا کرده است

به نوشته این سایت به نظر می رسد، با رفتن اسفندیار رحیم مشایی از دفتر ریاست جمهوری "مهمترین طراحی" احمدی نژاد برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری آغاز شده است و باید منتظر ماند و دید که سمت و سوی این طراحی به کدام طرف می باشد.  webnet.loxblog.com


این سایت در ادامه به نقل از "بازتاب" می نویسد: متن حکم جدید و مسئولیت مشایی در دبیرخانه جنبش عدم تعهد که "ملازم با سفرهای خارجی و لابی های گسترده در روابط بین الملل" است، نشان می دهد این اقدام "به سادگی نباید تحلیل شود."
به نوشته این سایت، انتصاب موسوی، یکی از نیروهای مشایی به جای وی در مسئولیت رییس دفتر رییس جمهور که همچنان این مجموعه را در کنترل و اختیار مشایی نگه می دارد، حکایت از آن دارد که مشایی در حقیقت عزل نشده است، بلکه برای انتخابات و ارتباطات خارجی، آزاد شده است.


روز آنلاین در ادامه به بخشی از حکم رئیس جمهور خظاب به مشایی اشاره کرده می نویسد: در یک بخش از حکم بلند احمدی نژاد برای مشایی، آمده است: "اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم."


پیش از این در هشتم آبان ماه وبسایت روزنامه ایران که مدیران آن نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی هستند، از نتایج یک نظرسنجی خبر داده بود که نشان می‌دهد او گزینه نخست پاسخ‌دهندگان تهرانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده‌ است و بیش از ۳۵٫۵ درصد گفته‌اند به او رای می‌دهند.
اسفندیار رحیم مشایی که با افزایش فشار اصولگرایان در ماه های اخیر سکوت کرده بود، چهارشنبه هفته گذشته با یک سخنرانی طولانی در کرمانشاه، مباحث مربوط به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری را در بخش انتهایی سخنرانی خود بیان کرد.
او از جمله ابراز امیدواری کرد که "انتخاباتی پرشور" برگزار شود و "همه مردم در صحنه خواهند بود."وی همچنین گفت که "سال آینده سال شکوفایی بزرگ برای کشور" است.

 

بی بی سی نیز در خبری با اشاره به این مطلب نوشت: اسفندیار رحیم مشایی از چهره‌های جنجالی نزدیک به آقای احمدی‌نژاد است که محافظه‌کاران، او را از سران "جریان انحرافی" می‌دانند.

اظهارنظرهای آقای مشایی درباره ایران باستان، اسلام و اسرائیل از جمله مواردی است که انتقاد شدید جریان‌های محافظه‌کار منتقد آقای احمدی‌نژاد را برانگیخته است.

105

 



-